ADAKAH GUAN ENG BOHONG DAN SENGAJA MENGAPI-APIKAN SENTIMEN PERKAUMAN?

513
SHARES
2.5k
VIEWS

Oleh Dr. Novandri Hasan Basri

Semasa Konvensyen DAP Pulau Pinang baru-baru ini, beliau keluarkan fake news kononnya polemik isu lagu Negaraku dalam bahasa Mandarin “had left many non-Malays and non-Muslims slighted and feeling that they were targeted’‘.

When the Negaraku was sung in Arabic by a school, there was no action taken.” Guan Eng DAP said.

Guan Eng bohong kononnya bukan Melayu dan bukan Islam jadi target dan tiada tindakan ke atas sekolah yang menyanyikan Negaraku dalam bahasa Arab.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/15/open-airing-of-grievances-doing-harm-to-ph-says-guan-eng/?fbclid=IwAR1tbiRyEAyxHoDtDswqulYIPpAjlnaxvu9Stp2jMEgeTqbNPILhKlumumc

Realitinya, pihak polis juga sedang menyiasat kes Negaraku dalam bahasa Arab seperti kes Negaraku dalam bahasa Mandarin.

Kedua-dua kes itu disiasat di bawah Seksyen 8(3) Akta Lagu Kebangsaan 1968 serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

https://m.malaysiakini.com/news/503213

1. Kenapa anak Lim Kit Siang DAP ini sanggup membohongi perwakilan DAP negeri dan rakyat?

2. Kenapa beliau sengaja mengaitkannya dengan sentimen perkauman dan keagamaan sedangkan kedua-dua kes disiasat?

3. Dan sampai bila DAP mahu terus mengapi-apikan rasisme melampau yang boleh menimbulkan ketegangan di antara kaum di negara ini?

4. ADakah DAP sengaja mahu mencetus keraguan dan tidak selesa sesama kaum di negara ini seperti yang DAP lakukan sebelum ini hingga berlakunya peristiwa berdarah pada 13 Mei 1969?

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts