MAHATHIR SUDAH LUPA KENYATAAN BELIAU SENDIRI MENGENAI CHIN PENG – DR. NOVANDRI

1.3k
SHARES
3.5k
VIEWS

Oleh Dr. Novandri Hasan Basri

Atok Mahathir sudah lupa dengan kenyataan beliau mengenai kekejaman komunis dan Chin Peng. Masih ada dalam blog “Che Det”

Di antaranya:

12. It is important to remember that Chin Peng never made any effort to register as a Malaysian citizen. He has therefore forfeited all rights as a Malaysian citizen. But it is entirely possible for his leftist supporters to try and rally around his burial place as a symbol for the resurgence of the MCP in Malaysia. Already race relations in Malaysia has deteriorated. With Chin Peng as a symbol it is most likely that race relations might explode in violence.

(Adalah penting untuk diingat bahawa Chin Peng tidak pernah berusaha untuk mendaftar sebagai warganegara Malaysia. Oleh itu, beliau telah melupuskan semua hak sebagai warganegara Malaysia. Namun begitu, kemungkinan para pendukung kiri untuk mencuba dan rally di sekitar tempat penguburannya sebagai simbol untuk kebangkitan semula MCP di Malaysia. Hubungan kaum di Malaysia telah merosot. Dengan Chin Peng sebagai simbol, kemungkinan besar hubungan kaum mungkin meletus keganasan).

13. The Government is right in NOT allowing the burial of Chin Peng in Malaysia or bringing his ashes back. (Kerajaan adalah betul TIDAK membenarkan pengebumian Chin Peng di Malaysia atau membawa pulang abunya).

Tolong ingatkan atok Mahathir.

Rujukan Blog Che Det yang bertajuk “Chin Peng”: http://chedet.cc/?p=1079&fbclid=IwAR1W5jzMHFIBiswwZuhBtf8yCaVLhITtQupKBkY8Wr9FaDH4wTHJgW6nmMU (2 Oktober 2013)

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts