KU LI GESA KERAJAAN TUBUH RCI KAJI KEDUDUKAN KEWANGAN NEGARA

14.5k
SHARES
5.5k
VIEWS

Ahli Parlimen Gua Musang, YB Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah yang lebih dikenali sebagai Ku Li setuju dengan cadangan agar satu siasatan rapi dan mendalam dilakukan segera bagi menyiasat kedudukan kewangan kerajaan Persekutuan dan negara.

Menurut Ku Li, jika ada sebarang penipuan dan pembohongan yang dilakukan oleh kerajaan sebelum ini dengan memutarbelitkan fakta dan keadaan yang sebenar, sehingga mengakibatkan rakyat, pelabur dalam dan luar negara serta institusi permodalan luar negara hilang keyakinan terhadap pimpinan dan ekonomi negara. 

Malah mereka yang bertanggungjawab mesti diadili oleh Jawatankuasa Keistimewaan Parlimen dan rakyat Malaysia dengan menubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) dengan segera yang mengandungi terma yang jelas termasuk menghukum mereka yang telah secara langsung atau tidak langsung menjejaskan ekonomi negara.

Justeru rakyat amat mengharapkan  agar kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri dapat melakukan pembaharuan dalam negara dengan berani melaksanakan RCI demi kepentingan rakyat dan negara. 

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts