YAB PERDANA MENTERI SANTUNI ULAMA, ASATIZAH DI PULAI CHONDONG, KELANTAN

336
SHARES
2k
VIEWS

Alhamdulillah, syukur ke Hadrat Allah Taala hari ini YAB Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dapat bertemu dan bertanya khabar dengan para pimpinan pondok-madrasah Kelantan di Madrasah Ribat Al Musthofa, Pulai Chondong.

Beliau diiringi oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Dr Mohd Na’im Mokhtar dan Mudir Madrasah Ribat Al-Mustafa Al-Fadhil Ustaz Muhaizad Muhammad. Platform majlis ilmu ini beliau gunakan sebaiknya dalam merapatkan ukhwah selain meningkatkan hubungan antara ulama dan umara’.

Keharmonian majlis turut diserikan dengan kehadiran Baba Haji Abd Rahman Abd Kadir dari Pondok Irfan, Tumpat, Baba Haji Muhammad Rusydi Abdul Malek dari Pondok Tahfiz Padang Bongor, Tanah Merah, Ustaz Zainal Abidin Daud dari Pondok Maheliah Geting, Tumpat, Ustaz Kasyfurrahman Ashary dari Pondok Darul Ulum An Najah, Machang dan Ustaz Saiful Baharin Che Ali dari Madrasah Al Badariah, Tumpat serta beberapa lagi pimpinan pondok kali ini amatlah dihargai.

Sayugia, doa dan nasihat para tuan guru mengenai hal ehwal agama dan negara sebentar tadi amat saya hargai.

Dititipkan doa institusi pondok-madrasah akan terus dibangunkan dan turut sama menyumbang ke arah pembinaan Malaysia MADANI.

YAB Perdana Menteri kemudiannya berkesempatan menunaikan solat Isyak berjemaah di Masjid Mukim Batang Merbau, Tanah Merah bersama kariah masjid dan masyarakat setempat.

Semoga silaturahim dan ikramul muslimin antara semua terus terjalin dengan keredhaan-NYA, Insya-Allah.

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts