LAWATAN KETUA PEMUDA PAS SELANGOR BANTU MANGSA BANJIR

367
SHARES
2.2k
VIEWS

Selangor PAS Youth (SPY) Corner

Kajang, Selangor | 19 Julai 2020

Selepas banjir kilat melanda beberapa daerah di negeri Selangor ekoran hujan lebat, Ketua Pemuda PAS Ustaz Hanafi Zulkapli turun membanting tulang membantu mangsa membersihkan rumah di Kampung Seri Jambu Kajang.

Kehadiran Ustaz Hanafi turut disertai oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor Ustaz Mohamed Sukri Omar bersama pimpinan dan anggota Jabatan Amal Malaysia Negeri Selangor dan kawasan Bangi.

Aktiviti pembersihan yang dilakukan oleh para anggota Amal bagi meringankan beban mangsa yang sudah tentu keletihan akibat menghadapi situasi banjir. Barang-barang kelengkapan rumah yang telah rosak terpaksa dibawa keluar dari rumah bagi memudahkan pihak keluarga mengatur semula peralatan rumah.

Tidak terkecuali juga, kelengkapan peralatan persekolahan anak-anak bagi memulakan sesi persekolahan yang baru selepas pasca Covid-19 turut ditenggelami banjir.

Kesempatan yang ada juga, diambil peluang untuk memberikan semangat kepada mereka yang mungkin tertekan akibat kerosakan harta benda dan kediaman. Kami menyeru kepada seluruh rakyat untuk turut sama mendoakan agar mangsa-mangsa bencana banjir yang telah banyak kehilangan harta benda diberikan kekuatan oleh Allah.

#PASSelangor
#BersamaMembawaSejahtera
#IslamMemimpinPerpaduan

Dipetik dari laman Facebook PAS Selangor di pautan;

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3430312096979945&id=450332874977897

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts