PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI – PEMUDA UMNO

334
SHARES
2k
VIEWS

Kenyataan Media | Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

1. Bagi pihak Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, saya melahirkan rasa dukacita terhadap tindakan pihak-pihak yang meninggalkan UMNO di saat parti diuji hebat. Kekuatan sebagai pemimpin dan pendukung parti ialah untuk kekal berada di dalam barisan perjuangan tatkala ia diuji hebat, bukan lari meninggalkannya saat dalam serba kepayahan, tetapi kekal bersama hanya ketika manis dan senang.

2. Susulan kenyataan dari saudara Afiq Amani Annuar selaku Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh dan saudara Ahmad Syauqi Mazlan, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh yang juga telah mengumumkan keluar dari parti, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh akan dipangku oleh saudara Azhan Ishak selaku Naib Pergerakan Pemuda UMNO Ketereh.

3. Kami di Pemuda UMNO akan terus istiqamah dalam meneruskan dan menggalas tanggungjawab untuk memperkukuhkan UMNO. Pemimpin itu datang dan pergi, patah tumbuh hilang berganti. Perjuangan UMNO tetap diteruskan.

4. Tindakan keluar parti secara beramai-ramai tidak sesekali akan merencatkan semangat rakan-rakan Pemuda lain yang masih setia, bersusah payah dan akan terus mengangkat perjuangan ini walau dalam keadaan yang susah mahupun senang.

5. Suka untuk saya ingatkan dan berpesan kepada rakan-rakan Pemuda UMNO, perjuangan kita ini tidak berlandaskan individu atau mana-mana figura politik, tetapi pejuangan Pemuda di dalam UMNO adalah untuk meneruskan fungsi dan peranan institusi dalam merekrut anak muda, memelihara perjuangan agama, bangsa dan tanah air.

6. Terima kasih di atas segala jasa dan khidmat bakti buat mereka yang telah bersama-sama UMNO selama ini. Kita jumpa di medan pertempuran.

YB Dr. Akmal Saleh

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

Pautan di;

https://www.facebook.com/778377903/posts/pfbid02FHE7Dryn35hCrch8M2DW3cNtirWheNgANYGjBiEt8Q9AWKNuTMZ9wjn6koAuoGHal/?mibextid=cr9u03

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts