UMNO DIGESA AMBIL SEMULA AHLI DIGANTUNG, DIPECAT TETAPI MASIH SETIA

337
SHARES
2k
VIEWS

Perwakilan Pemuda UMNO hari ini menggesa Majlis Kerja Tertinggi mereka agar menerima kembali pemimpin-pemimpinnya yang dipecat atau digantung tetapi masih setia dengan parti.

Gesaan tersebut dibuat oleh Bendahari Pemuda UMNO Mohd Kurniawan Naim, anak kepada Bung Moktar Radin, ketika membahaskan ucapan dasar Presiden dalam Perhimpunan Agung UMNO di WTC.

Saya yakin dan percaya ramai juga di kalangan kita yang sama seperti saya. Mintalah kepada MKT mana-mana pemimpin kita (mengambil semula) yang telah dipecat atau digantung, yang belum menyertai parti lain, yang terus menyayangi parti kita ini (serta) yang setia menunggu dipanggil balik ke dalam parti kita ini untuk diterima kembali.

Sebagai rekod, UMNO sebelum ini memecat dan menggantung beberapa pemimpin-pemimpinnya yang dilihat merosakkan parti dari dalam serta dilihat lebih setia dan taat kepada Tan Sri Mahiaddin Yassin dan Bersatu. Antaranya ialah Khairy Jamaluddin, Hishammuddin Hussein, Tan Sri Annuar Musa, Tan Sri Noh Omar dan Dato’ Sri Tajuddin Rahman.

Tajuddin yang turut digantung keahlian bagaimanapun tetap hadir ke Perhimpunan Agung UMNO 2023 yang bermula 7 Jun dan akan berakhir hari ini. Beliau berkata akan tetap setia dengan UMNO dan akan menjadi orang yang terakhir meninggalkan parti itu. 

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts