ISHAM JALIL, CALON AHLI MKT NO.36

501
SHARES
1.6k
VIEWS

Walaupun UMNO-Barisan Nasional tumbang, dengan beraninya saudara Isham Jalil ke Majlis Pelancaran Buku Billion Dollar Whale dan mempertikai penulisnya secara berdepan, sedangkan ketika itu UMNO tidak lagi berkuasa dan berdepan dengan intimidasi secara berterusan.

Keberanian beliau membuka mata banyak pihak dan sehingga kini Isham konsisten mempertahan parti daripada para pengkhianat parti yang bersekongkol dengan parti musuh untuk memusnahkan dan mengambil alih UMNO.

Pemimpin muda seperti Isham Jalil inilah yang diperlukan UMNO ketika ini dan bukannya “pemimpin-pemimpin proksi” yang asyik mengkritik Presiden dan dalam masa yang sama memuji serta menumpahkan kesetiaan masing-masing kepada pemimpin dan parti lain. Bahkan sudah ramai yang dipecat dan digantung bagi membuktikan betapa seriusnya masalah pengkhianatan dalam UMNO yang perlu dibanteras habis-habisan.

Isham dilihat sebagai pemimpin muda UMNO yang mampu membuat pembaharuan dan menambahbaik parti di masa hadapan. Keberadaannya sebagai Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO kelak bakal memperkasa parti itu dan berupaya memacunya kembali menjadi parti pilihan rakyat.

In Sha Allah semoga Allah Taala mempermudah urusan calon bornombor 36 ini untuk dipilih oleh para perwakilan di Pemilihan UMNO 2023-2026 pada 18 Mac kelak serta semoga maruah UMNO mampu dikembalikan dan bukan menjadi proksi kepada parti lain, In Sha Allah. 

Kepada saudara Isham Jalil, apapun keputusan kelak hakikatnya sudahpun ditentukan oleh Allah Taala dan semoga beliau beroleh manfaat kebaikan di dunia dan akhirat atas usaha murninya selama ini dalam mempertahan UMNO. 

Hanya kepada Allah kita berserah. 

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts